fredag den 1. februar 2008

Hvorfor forbindes farven gul med jalousi?

Ja, hvorfor? Det er den farve jeg føler mig lige nu, og jeg er altså ikke jaloux? Overhovedet ikke. Jeg holder meget af den gule farve.

Jeg har fået et gult nederdel idag. Det er en smule KARRYgult, hvilket er lidt nedern. Karry smager godt på risretter og i æggesalat. Mmmmh æggesalat!
Jeg var også tæt på at købe en gul øjenskygge idag. Det passer nok ikke godt til min øjenfarve, desværre. Orange gør ihvertfald ikke. (lige nu hører jeg Coldplay med Yellow). Men måske ville det gøre mine øjne og åbne og spændende? Måske. Gad vide om Ditte har en gul øjenskygge jeg kan låne? Jeg må hellere lige ringe til hende og spørge. Gav vide hvilket dyr hun er? Det har jeg ikke lyst til at filosofere om lige nu.

En hvis dum person (Charles - du ved hvem) sagde engang at jeg var en ananas. Jeg var hård på ydersiden, men med de rette værktøjer kan man komme ind til det søde og det gode. Well, jeg har ikke snakket med ham længe. Anyhow så tog jeg en test på facebook som viste hvilken frugt man er --- guess what? Jeg er en fucking pinapple!!! Den narrøv havde sgu ret. Jeg savner ham. *geeeez*

Dette er heller ikke det sidste herfra.
VOMATTEN er out og blåhåret!
*yellow*

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg elsker også farven gul.. :) Forstår til fulde dit indlæg..

Men jeg skriver fordi jeg personligt synes det er eget spændende at høre om ords oprindelse.. Umiddelbart tror jeg det er grøn der sammenkædes med jalousi og grunden er, hvis jeg har ret, at der var en månegudinde: Diana som havde nogle tjenestepiger.. Og disse tjenestepiger havde grønne kjoler på.
Men altså.. De var utrolig jaloux på Diana, og derfor sagde man at man var grøn af jalousi.